Skip to content - 2022.09.10「Zero Gravity: Birth and Future of Life」 zero gravity exhibitation
- 2019.11.2「Projection and Large Area Displays of Artworks for Public Exhibits」 13th International Academic Symposium of Research Institute of Korean Dance
- 2018.10.25 「アート&テクノロジーで、自然の中に隠されている日本美を発見し、世界に発信」大学ジャーナル
- 2015「Projection Mapping Celebrating RIMPA 400th Anniversarty」
- 2015「cross-cultural computing an artist’s journey」
- 2014「Space Flower series」 Creative Machine
- 2012「Pioneers of Digital Media Art in Japan」 the search for new media
- 2008「Hitch Haiku ~コンピュータによる俳句創作支援システム~」映像学会誌No.62
- 2007.01「Hitch Haiku -An Interactive Generation Sytem of Haiku Poem with Learning-」Journal of latex class files
- 2005「個人的フィーリングを表現する非言語コミュニケーションのインタラクティブ可視化」
- 2005「カルチュラルコンピューティングの概念とその一実現形態」
- 2004「ZENetic Chinema ー東洋的な遠近法に基づくインタラクティブ映画ー」The Search for New Media
- 2003.07「Recreating Our Selves: ZENetic Computer」 Information Visualization
- 2002.09「Interactive Comedy: Laughter as The Next Intelligence System」Artificial and Computational Intelligence
- 2001.08.01「無意識の流れ」第3回デジタル・ルネサンス
- 2000.2「EMOTION RECOGNITION-BASED FUTURE MOVIE」 Imagina2000
- 2000「Healing technology with Artificial Life -Unconscious Flow-」
- 2000「マインド・スキャナーとしての情報英芸術」
- 2000「Expression of emotion, unconsciousness with art and technology」UNCONSCIOUS FLOW
- 2000「Premiere fur eine interaktive Filmwelt」Kino gefuhlsecht
- 2000「Unconscious Flow」 Ars electronica2000
- 1999「Electronic Art and Animation Catalog」 Siggraph
- 1999.8.2 「concept and construction example of an interactive movie system」Journal of VLSI Signal Processing
- 1999.5.1 「Emotion-Based Agent Architectures (EBAA ’99)」 Workshop Chair Juan Velasquez
- 1999 「Artistic communication for A-life and robotics」 Artif Life Robotics
- 1999 「Expression of emotion, unconsciousness with art and technology」 ELSEVIER
- 1999「Artistic communication for A-life and robotics」 Artif Life Robotics
- 1998「Computer Graphics Annual Conference Series」 Siggraph
- 1998「Exploring New Roles for Interactive Visual Characters」
- 1997「MIC」Cyber
- 1997 「感情に反応する自立型バーチャルアウターと仮想世界の生成」日本バーチャルリアリティ学会論文集
- 1996「感情に反応する自立型バーチャルアフターと仮想世界の生成」日本バーチャルリアリティ学会
- 1996「The Esthetics of Artificial Life – Human-like Communication Character, “MIC” & Feeling Improvisation Character, “MUSE”」MIT Press
- 1996.9.16 「Seventh International Symposium On Electronic Art」
- 1996.6.17「International Conference on Multimedia Computing and Systems」
- 1996.2.29-3.1 情報処理学会研究報告
- 1996.2.26「ソフトウェアロボットが登場 宇宙探査から心の解明まで舞台広がる」日経テクノフロンティア
- 1995「Network Neuro-Baby with robotics hand」 Symbiosis of Human and Artifact
- 1994「”Talking to Neuro-Character ex.(Neuro-Baby, Neuro-Girl, Neuro-Boy) “」Artificial Intelligence, Artificial Life, &Entertainment
- 1994.5.25「Artificial life characterの時代」映像館
- 1993「This Digital Baby Responds to Coos and Goos」 Tech Watch
- 1992「音声に反応する表情合成システム「ニューロベビー」」情報処理学会研究報告
- 1992.6「ニューロベビー:音声から感情を認識して反応する表情合成システム」テレビジョン学会技術報告
- 1991.10.14「芸術とテクノロジー」情報処理学会研究報告
- 1986-Festival Arte Elettronica(1)(2)
- 「Emotion-based, Multi-person Interactive Theater-Romeo & Juliet in Hades-」
- 「The Esthetics of Recreating Ourselves」
- 「ACTIVE IMMERSION THE GOAL OF COMMUNICATIONS WITH INTERACTIVE AGENTS」
- 「Artificial Life Characterの時代」
- 「Computing Inspiration: i.plot」
- 「Creating an Interactive Aesthetic」 Postmodern Currents
- 「Emotion-based, Multi-person Interactive Theater -Romeo & Juliet in Hades-」
- 「INSTALLATIONEN」 transmediale99
- 「Interactive Poem」
- 「Neuro baby」